Net voor onze zomervakantie, toen we begin juli 2022 een bezoek brachten aan Campirama en een gezellige conversatie hadden met dhr. Emmanuel Demuynck over een eventuele vervanging van onze Tramp CL 554 kwam de B-MC T 580 als eerste ter sprake.

Onze belangrijkste voorwaarde: een garage, groot genoeg voor 2 fietsen (we beseften dat we daardoor onze favoriete indeling met Frans bed, die trouwens op dat moment niet meer te krijgen was bij Hymer, achterwege moesten laten). Als alternatief voor het Frans bed verkozen we de enkelbedden indeling.

Het toeval wil dat er net op dat moment eentje was afgeleverd (de T 580) en dat we de mogelijkheid hadden om deze te bekijken. De eerste indrukken waren voor ons zeer positief: de mooie strakke afwerking die we van Hymer gewend zijn, de dubbele bodem, de zeer grote garage en de redelijk ruime badkamer.

Het enige dat we misten in dit model waren het zitbankje naast de inkomdeur en de gasoven. Voor dit laatste bestond de optie om een grote oven in de keuken te laten inbouwen, maar dan zouden we aanzienlijk wat schuifruimte verliezen.

Om het „probleem“ van het zitbankje op te lossen kwam al snel de B-MC T 600 in de spotlight te staan.

We selecteerden een aantal opties uit de catalogus om tot een voor ons leuk geheel te komen en daaruit bleek dat de speciale „Whiteline“ uitvoering wel een goed alternatief zou kunnen zijn omdat we gans de buitenkleur van motorhome in het wit wensten te houden. Alleen de schotelantenne vonden we een overbodige optie.

Veel stof tot nadenken dus. We spraken met Emmanuel af dat we in augustus naar het caravan-salon in Düsseldorf zouden afzakken om het B-MC T600 Whiteline model van dichtbij te bekijken.
Met de nodige documentatie en prijslijsten vertrokken we huiswaarts en hadden we alvast wat leesvoer en rekenwerk tijdens onze vakantie. Luxe problemen dus…

Op 4 september 2022 was het dan zover: op de laatste dag van het  caravan-salon in Düsseldorf hadden we een afspraak gemaakt met Emmanuel én konden we de indeling van het B-MC T600 Whiteline model bekijken.

Het hoeft geen betoog dat we direkt voor het model gewonnen waren.

Alleen de schotelantenne bleef een doorn in ons oog. Gelukkig had Emmanuel hier een oplossing voor: we konden Whiteline-light editie bestellen. Deze versie is identiek aan de Whiteline editie, maar dan zonder de schotelantenne en zonder luifel. De luifel zou dan achteraf bij Campirama geplaatst worden.

Na wat onderhandelen over de prijs was de kogel door de kerk en op het einde van de dag verlieten we het salon met een ondertekende bestelbon. De leveringstijd werd voorzien tegen eind januari 2023 (en dit zou later effectief ook zo zijn). Bovendien hadden we ook een zeer scherpe overnameprijs ontvangen voor onze Hymer Tramp CL554. De voorwaarde was wel dat we onze Tramp in september gingen binnen brengen bij Campirama, welk voor ons geen probleem was.

Doordat de Whiteline-light editie reeds rijkelijk uitgerust is beperkte onze extra optielijst zich tot het volgende:

  • Truma duocontrol en gasfilters
  • Buitenaansluiting gas
  • SOG
  • Super B 150A lithium-ion batterij met Shunt
  • 2 Zonnepanelen 125W met regelaar
  • Extra veiligheidssloten op inkom-, garage- en cabinedeuren.
  • Luifel + ledstrip verlichting
  • Waterfilter systeem
  • Hymer Bike Carrier systeem (in de garage)
  • LED koplampen en mistlichten
  • Regensensor
  • Comfort ingangdeur

Als aandrijving maakten we dus de overstap van Fiat naar Mercedes. Niet dat we ontevreden waren over Fiat, maar wereldwijd kon Fiat de motorhomemarkt niet zo goed meer volgen en Hymer was één van de vele merken die op dat moment van Fiat afgestapt waren.

Als motorisatie gaan we beschikken over een Mercedes Sprinter 417 CDI met 125KW/170PK EURO VI-E met een 9G Tronic automatische versnellingsbak.

Het technische gewicht staat op 4,5T en de inschrijvingsmassa (voor rijbewijs) laten we op 3,5T staan (F1 en F2 gewichten op inschrijvingsbewijs); hetzelfde principe dat we hanteerden bij onze Tramp.

Qua indeling opteerden we voor de enkelbed indeling door voor het model te kiezen met het extra zitbankje in de living komt de totale lengte van motorhome op 7m19. De breedte is 2m29 en de hoogte 2m96.

Op 21/01/2023 was het dan zover: onze motorhome was aangekomen bij Campirama en we mochten alvast een kijkje gaan nemen (natuurlijk was ik vergeten om foto’s van de binnenkant te nemen, maar die hebben jullie nog tegoed).

Als afleveringsdatum prikten we 18/02/2023… Het definitieve aftellen kon van start gaan…

Klik hier om foto’s te bekijken van onze motorhome reizen.


Reacties

Hymer B-MC T 600 (02/2023 => heden) — 2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>